Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Eylül 22, 2023 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Beynimiz Silgi mi?

  Üremek bir hastalıktır. Evlenmek, aile kurmak çürük sistemin bir hastalığıdır. Film bizi buna ikna ediyor. Herhangi bir bireyin, çocuk doğurma gibi bir güdüsü olmasaydı dünya çok daha farklı bir yer olurdu, genel olarak insanlık bu içgüdüyle yaratılmıştır.  Bu içgüdüden sıyrılabilmek insanlık için önemli bir sıçrayış olacaktır. Doğal dünya anaerkil yapıdadır. Filmde yer alan kahramanımız, yoksul kesimden, sadece varoluşsal açıdan bir erkektir, bunun dışında hiçbir vasfı bulunmamaktır. Vasıfsızlar hiçbir arayışa sahip olamaz. O kadar vasıfsızdır ki birlikte olduğu kadınla, birlikte olup olmadığının bile farkında değildir. Elinde boş kese kağıdıyla dolaşır, çünkü hiçbir işe sahip değildir. Üretme mekanizması olan kadın ise üremek için erkeği en ince noktalarından fizik kurallarına ve statüsüne kadar inceler. Yeterli düzeyde bir inceleme yapılmadığı için de birliktelikleri sonucunda vasıfsız bir erkeğin tohumu olarak sözde prematüre korkunç bir canlı ortaya çıkar. Bunun yerine silgili

İmgeler Evreninde Rüyasal Sıçrayışlar

  "Bilinçte yalnızca imgeler bulunur, bu imgeler nitelikseldir ve yer kaplamaz. Uzayda ise yalnızca hareketler bulunur, bunlar da nicelikseldir ve yer kaplar. Fakat bir düzenden diğerine geçmek nasıl mümkün olmaktadır." İşte bu soruya cevap veriyor film... Kayıp Otoban; kayıp bir sinema algısını yüzümüze çarpıyor, sinemada zaman kavramı genellikle doğrusal olarak kullanılmıştır, zaman çizgiseldir ve ileriye gider , bu filmde sıçramalardan, döngüsel zamandan bahsetmek mümkün. "Dünya yapay bir kurgu ya da yaratıma değil, doğal alanın betimlenmesine dayalı bir gerçekliktir." İllüzyon burada başlar. "Dick Laurent öldü." Fred Madison çıldırmanın eşiklerinde gezinen bir müzisyendir, karısına tutkuyla aşıktır. Karısının onu aldattığından şüphe duymaya başlamasıyla gerçeklik algısını tamamen yitirecektir. Şüphe ve bilinç birbirini yok etmek için film boyunca savaşıyor sonunda kazanan düşsel bir gerçeklik yaratımı yani sinema oluyor. Slavoj Zizek; Gülünç Yüce

Bilinçaltında Açılan Mavi Kutular

  MULHOLLAND DRIVE- DAVID LYNCH Beyin yakan bu filmi iç içe geçmiş iki çembere benzetebiliriz. Kesişim noktalarında mavi bir kutu bulunuyor. Bütün karakterler kayıp bir hafızanın içinde, yani iç içe geçmiş iki çember içindeki renkli imgeler olarak dans ediyor, mavi kutuyla temas etmeden ve mavi kutu açılana kadar… Mavi kutunun açılmasıyla bilinç yerine geliyor. Diane, bir kiralık katille Winkies adlı mekânda buluşarak, Camilla’yı öldürmesi için anlaşma yapar. Ona $50.000 ve Camilla'nın resmini verir. Çıldırarak intihar eder. Camilla bir aracın içindedir, beklediği yöne gitmediklerini fark eder. Adamlar ona silah çeker, neye uğradığını şaşıran Camilla tam öldürülecekken karşıdan gelen çılgın insanlarla dolu bir araç Camilla’nın içinde bulunduğu araca çarpar ve büyük bir kaza olur. Kazadan sadece Camilla sağ çıkar, fakat hafızasını kaybetmiştir.  Adını ve adresini hatırlamaz. Şuursuz bir şekilde sokakta yürümeye başlar bir evin bahçesine saklanarak uykuya dalar. Sesler, isimler

Şiirden 55. Sayıda Alexandra Şiirine Yer Veriliyor

  Alexandra Bulutlara benziyorduk Ayrı istikamette birbirine karışmış Bir manzarası olmalıydı içimizdeki denizin Köhne, viran duvarlarımıza karşı...  Devamı... Şiirden Dergisinde!

Lacivert'in Ocak-Şubat sayısında Başak Mevsimleri Mavi'ye yer veriliyor. Kitapçılarda!

http://www.lacivertdergi.com/ http://www.lacivertdergi.com/ Lacivert Öykü ve Şiir Dergisinin 49. sayısı raflarda! SÖYLEŞİ / “Kubilay Aktulum” / Özgür Soylu Tevfik Uyar / Deneme / Hap Edebiyatı İlyas Öztin / Öykü / Anya ve Yılan Nesibe Çakır / Öykü / Ariadne Esmeray Barın Acartürk / Öykü / Zamana Dokunmak DÜNYA EDEBİYATI / “George Mackay Brown” / Ebru Ak George Mackay Brown / Öykü / Deniz Kabuğu Şarkıları Çiftlik Sahibinin Karısından Bir Mektup DOSYA / “Edebiyatta Cinselliğin Sınırları” Arda İnal / Raşel Rakella Asal / Ali Yıldız / Aysun Kara / Necati Cumalı / Zeynep Ünal Nevzat Süer Sezgin / Fatma Bilkay / Cemal Süreya / Selçuk Aylar / Yankı Enki Nilgün Aras / Aynur Uluç / Oya Şakı Aydın Hüseyin Atabaş / Tanıtı / Şairin Cehennemi Üzerinden “Kar Ateşi” SÖYLEŞİ / “Sema Kaygusuz” / Fulya Bayraktar / Sofya Kurban / Gülşen Aytaç ESKİLERDEN / “Edgar Allan Poe” / Nesir Diliyle Yazılmış Hikâyede Bir Tek Etki Yaratmanın Önemi Üzerine Nalan Yılmaz / Anma / “2013’